Patyriminis ugdymas. Šiltnamis – stebėjimų, tyrinėjimų ir atradimų laboratorija.


Mokykla pasistatė modernų šiltnamį, kurio tikslas supažindinti mokinius su žemdirbyste ir augalininkyste, eksperimentuoti, tyrinėti bei pažinti gamtą.

8b, 8a, 7b ir 9b klasių ugdytiniai kartu su gamtos mokslų  mokytojomis ankstyvą pavasarį klasėje sėjo ir sodino įvairių daržovių sėklas: agurkų, cukinijų, moliūgų, pomidorų. Vėliau nekantriai stebėjo, kaip pasodintų daržovių daigai dygo, augo, o galiausiai skaičiavo, kiek jų išdygo. Atšilus orams, agurkų, cukinijų, pomidorų ir moliūgų daigus išnešė pasodinti į STEAM lauko erdvę  ir bendromis jėgomis pasodino į sukastą ir supurentą šiltnamį. Po to į pakeltas lysves pasodino svogūnus, pasėjo ridikėlius, salotas, krapus, petražoles. Visi moksleiviai įsipareigojo dažnai čia užsukti stebėti, išravėti, laiku palieti daržoves ir laukti derliaus. Tokiu būdu yra skiepijama meilė gamtai ir ugdoma gamtosauginė samprata. Šiltnamis – puiki vieta vaikams ilgalaikiams stebėjimams, tyrinėjimams, jų aktyvumo, saviraiškos, sveikatingumo įgūdžiams lavinti.

STEAM veiklos metu daug kalbėjome apie daržoves, jų įvairovę, apie sveiką mitybą, vitaminus ir daržovių naudą organizmui. Augindami ir dirbdami kartu ugdytiniai tobulino bendradarbiavimo įgūdžius, mokėsi spręsti problemas, mąstyti ir sužinojo labai įdomių faktų. Ši STEAM veikla moksleiviams padėjo įtvirtinti žinias ir sužinoti, koks yra tas daržovės kelias iki mūsų stalo bei prisidėjo prie sveikesnių vaikų mitybos įpročių formavimo.

 

 

Vyr. mokytoja Laura Šablevičienė

Vyr. mokytoja Genrika Mučinis

Mokytoja Ana Volodkienė