Gegužės 2-oji virto tikra smalsumo ir atradimų diena! Pamokos „Smalsieji tyrėjai parduotuvėje“ metu mokiniai paliko įprastas klasės sienas ir leidosi į pažintinę-praktinę kelionę į netoliese esančius Lidl ir Iki prekybos centrus.
Prieš išvykstant, klasė buvo suskirstyta į tris entuziastingas tyrėjų grupes. Kiekvienai grupei buvo patikėta konkreti užduotis – tapti tam tikros prekių kategorijos ekspertais. Gavę instrukcijas ir užduočių lapus, mokiniai su nekantrumu žengė į parduotuves.
Pirmoji grupė atidžiai tyrinėjo pieno produktų lentynas. Jų tikslas buvo surasti aštuonis skirtingus pieno produktus ir kruopščiai užfiksuoti jų kainas nuo mažiausios iki didžiausios. Vaikai diskutavo apie pakuotes, gamintojus ir kainų skirtumus.
Antroji komanda pasinėrė į spalvingą vaisių pasaulį. Jie ieškojo aštuonių skirtingų rūšių vaisių, analizavo jų išvaizdą, kilmės šalis ir, žinoma, fiksavo kainas, rikiuodami jas didėjimo tvarka.
Trečiajai grupei teko saldus iššūkis – jie tyrinėjo saldumynus.
Dar reikėjo analizuoti traškučių ir ledų asortimentą. Mokiniai turėjo atrasti po kelis skirtingus kiekvienos subkategorijos produktus (iš viso 8) ir užrašyti jų kainas nuo pigiausio iki brangiausio. Ši užduotis sukėlė daugiausiai diskusijų ir emocijų!
Visos trys grupės energingai naršė po parduotuvių sales, atidžiai skaitė etiketes, lygino kainas ir fiksavo savo stebėjimus. Buvo smagu stebėti, kaip mokiniai bendradarbiauja, tariasi ir ieško geriausių sprendimų.
Po sėkmingo „tyrimo“ parduotuvėse, visų laukė maloni staigmena – piknikas gamtoje prie mokyklos. Ant pledų išdėliojus užkandžius, atėjo metas refleksijai. Kiekviena grupė pristatė savo atlikto darbo rezultatus, pasidalino įspūdžiais, pastebėjimais ir atradimais. Mokiniai diskutavo apie kainų skirtumus tarp skirtingų produktų, galimus to priežastis ir savo patirtį atliekant šią netradicinę užduotį.
Pamoka „Smalsieji tyrėjai parduotuvėje“ buvo ne tik smagi, bet ir labai naudinga. Mokiniai praktiškai susipažino su kainų formavimosi principais, mokėsi analizuoti informaciją, bendradarbiauti grupėse ir pristatyti savo rezultatus. Pikniko metu vyravusi neformali aplinka leido atsipalaiduoti ir atvirai pasidalinti patirtais įspūdžiais. Daugelis mokinių pabrėžė, kad tokia pamoka buvo daug įdomesnė ir labiau įsimintina nei įprastos pamokos klasėje. Jie teigė, kad dabar daug atidžiau žiūrės į kainas parduotuvėse ir geriau supras, kaip priimti ekonomiškai pagrįstus sprendimus.
Ši netradicinė pamoka neabejotinai paliko teigiamą įspūdį ir paskatino mokinių smalsumą bei norą mokytis per patirtį.
Pradinių klasių vyr. mokytoja Aleksandra Narbut