Tirti ir patirti miestą


Projektas „Vilnius yra mokykla“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe ir „EDU Vilnius“ gegužės  2-ąją pakviete visas mokyklas išeiti mokytis už mokyklos ribų ir paskelbė „Dieną mieste“!

7-9 klasių mokiniai turėjo istorijos, pilietiškumo pagrindų, lietuvių kalbos, klasės val. integruotą pamoką Vilniaus muziejaus aplinkoje bei senamiestyje. Užsiėmimo metu mokiniai patys tyrė Vilniaus senamiesčio viešąsias erdves ir tai, kas jas sudaro. Kalbėjome apie  žmonių ir dažnai pamirštamų (pavyzdžiui, vabaliukų), santykius ir tai, kaip galima panaudoti rajono erdves, kad patogu gyventi būtų visiems. Taip pat ieškojome ryšių tarp gyvųjų ir negyvųjų aplinkos elementų. Aptarėme, kas yra kokybiška viešoji erdvė ir kaip ji galėtų būti pritaikyta visiems. Išbandėme ne tik erdvių tyrimo metodus, bet ir pabandėme  kūrybiškai pažiūrėti į rajono erdves, įsivaizduoti, kaip norėtume, kad rajonas ar jo erdvės atrodytų. Po pamokos mokiniai žinos, kaip tyrinėti gyvenamąją erdvę, tai taip galės pažvelgti į gatves, kuriomis žingsniuoja kasdien, nauju tyrėjo žvilgsniu. Pamokos metu moksleiviai galėjo praplėsti ir lietuvių kalbos žinias, nes teikiama informacija reikalavo nemenkų lietuvių kalbos įgūdžių, buvo stiprinami tarpdalykiniai ryšiai.

Per edukaciją taikomi šie ugdymo metodai: pasakojimas, komandinis darbas, rezultatų aptarimas, refleksija. Buvo ugdomos mokinių pažinimo, kultūrinė, skaitmeninė, kūrybiškumo, kritinio mąstymo, pilietiškumo, komunikavimo kompetencijos.

 

Istorijos ir pilietiškumo pagr. vyr. mok., 9b kl. vad.  J. Klimašauskaiė,

                                                                        lietuvių k., vyr. mok., 7b kl. vad. M. Kožemiakinienė,

                                                                                                     lietuvių k. vyr. mok. A. Grigelienė.