2025 m. lapkričio 20 dieną trečių ir ketvirtų klasių mokiniai dalyvavo integruotame dorinio ugdymo užsiėmime, vykusiame už mokyklos ribų — šiltoje, uždaroje kupolo tipo pavėsinėje. Netradicinė aplinka suteikė mokiniams galimybę atsipalaiduoti, būti arčiau gamtos ir labiau įsitraukti į bendras veiklas. Pamokos tikslas buvo ugdyti mokinių supratimą apie draugystę, pasitikėjimą ir toleranciją, padėti vaikams atpažinti, kokie žodžiai ir elgesys kuria jaukią, saugią ir draugišką klasės atmosferą.
Pamoka prasidėjo mokytojo įžangine kalba, kurioje buvo aptarta draugystės svarba, pagarba vieni kitiems ir empatija žmonėms, kurie skiriasi savo išvaizda, nuomone ar kultūra. Mokiniai buvo skatinami pamąstyti, kad kiekvienas jų yra ypatingas ir kad būtent nuo jų elgesio ir žodžių priklauso, kokie santykiai klostysis klasėje.
Toliau sekė aktyvi žaidybinė dalis. Vaikai dalyvavo įvairiose užduotyse ir žaidimuose, padedančiuose per patirtį suprasti bendradarbiavimo, pagarbos ir tolerancijos vertę. Vienoje užduotyje „Žodžių lietus“ mokiniai, perduodami kamuoliuką vieni kitiems, įvardijo žodžius, susijusius su draugiškumu, pagarba ir gerumu. Ši veikla padėjo vaikams atkreipti dėmesį į tai, kokie žodžiai kuria pozityvią atmosferą klasėje ir kaip svarbu kalbėti pagarbiai.
Vėliau mokiniai analizavo trumpas situacijas, susijusias su nesutarimais, skirtingomis nuomonėmis ar draugystės išbandymais. Dirbdami poromis ir mažomis grupėmis jie ieškojo taikių sprendimų būdų, diskutavo, kaip parodyti pagarbą kitam, kaip išklausyti draugą ir kaip padėti klasės draugui, kuriam sunku.
Pamoka praėjo šiltai, aktyviai ir prasmingai. Netipinė pamokos vieta, judrieji žaidimai, dialogas ir refleksija padėjo mokiniams geriau suprasti, kaip svarbu kurti draugišką ir tolerantišką bendruomenę. Užsiėmimas buvo ne tik edukacinis, bet ir emociškai įtraukiantis — mokiniai iš pamokos išėjo su geromis emocijomis ir stipresniu supratimu apie tai, kaip jų elgesys veikia visos klasės atmosferą.
Pradinio ugdymo vyr. mokytojos V. Višniakova ir J. Ščiglo
