VASAROS STOVYKLA LENKIJOJE 2018

2018 m. mūsų mokyklos mokiniai devynių dienų viešnagės išvyko į Lenkiją.

Ankstyvą saulėtą liepos 30 d. Vilniaus Pavilnio pagrindinės mokyklos moksleiviai išvyko į Lenkijos miestelį – Ciechanowiec. Šešių valandų kelionė neprailgo su kunigu Andżejem Polakowskim, turinčiu puikų humoro jausmą. Vakare atvykome į jaukų miestelį Ciechanowiec ir spėjome juo akimirkai pasigrožėti.

Kitą dieną (liepos 31 d.) mokiniai turėjo galimybę išbandyti irkluotojo gebėjimus, plaukdami kajakais Krutynio upeliu. Oras buvo nuostabus, todėl mažieji keliauninkai galėjo ne tik pasipliuškenti upelio vandeniu, bet ir pasigrožėti Lenkijos gamta. Ši pramoga mokiniams paliko neišdildomus įspūdžius.

Itin ankstyvą rugpjūčio 1-ąją dieną (5 valandą ryte) mokiniai išvyko į kalnus. Atvykę į miestelį Duszniki Zdrój įsikūrėme vienuolyne ir negaišdami laiko kopėme į kalnus (Sczeliniec Wielki). Visi užgniaužę kvapą grožėjosi kalnų didybe ir puikia panorama.

Ketvirtadienio rytą (rugpjūčio 2 d.) atvykome į miestelį Czermna, kur aplankėme unikalią Kaukolių koplyčią (Kaplica Czaszek). Dienos kelionę tęsėme nuvykę į Wambierzyce: aplankėme miesto baziliką bei seniausią Europoje „judančią prakartėlę“ („ruchoma szopka“). Tą pačią dieną keliauninkai nuvyko į Aukso kasyklą (Złoty Stok), kur patys galėjo tapti aukso ieškotojais. Vakarėjant mokiniai su palyda pasiryžo įkopti į kalnus (Błędne Skały). Sukaupę visas likusias jėgas kilo į kalno viršūnę 4 kilometrų (grįžti liko tiek pat kilometrų), o pasiekę tikslą klaidžiojo uolų labirintuose. Su nuovargiu ir džiaugsmu veide grįžome į vienuolyną.

Penktą lankymosi dieną atvykome į Popieriaus muziejų, kuriame moksleiviai ne tik susipažino su popieriaus atsiradimo istorija, bet ir patys, savo rankomis sukūrė popieriaus skiautę. Po pietų laukė šešių valandų kelias į Ciechanowiec.

Šeštadienį mokiniai turėjo galimybę pažinti kitą Lenkijos miestelį – Łomża. Lomżoje ugdytiniai aplankė Kunigų seminariją, miestelio katedrą bei brolių kapucinų vienuolyną. Po pietų mokiniai turėjo laisvą laiką ir prasmingai jį skyrė savo pomėgiams. Vėlų vakarą mokinius nudžiugino išskirtinė šeimininkų paruošta vakarienė prie laužo šviesos.

Sekmadienio rytą nuvykome šv. Mišių ir padėkojome Visagaliui už prasmingai praleistą savaitę. Įkvėpti šv. Dvasios aplankėme Žemdirbystės muziejų, kuriame susipažinome su senoviniais padargais ir kitais ūkininkų turtais. Gardžiai ir sočiai papietavę mokiniai likusį laiką skyrė poilsiui.

Kitą dieną gardžiai papusryčiavę mokiniai išvyko į Bałstogę, kur pusdienį skyrė pirkiniams. Pilni maišų judėjome namų link, bet prieš tai aplankėme malūną Nowodwory. Malūne mokiniai susipažino su miltų gaminimo subtilybėmis.

Ankstyvą rugpjūčio 7 dieną atėjo laikas atsisveikinti, visgi pažintys, ryšiai ir bičiulystė liks ilgam. Už puikią viešnagę Lenkijoje esame iš visos širdies dėkingi nuostabiam kunigui Andżejui Polakowskiui.

Lietuvių kalbos mokytoja Eleonora Ališauskienė

169Nuotraukas galite pamatyti čia.