Vasario 16-oji: nuo idėjos iki valstybės. Integruotos istorijos, lietuvių kalbos, dailės pamokos kitoje erdvėje


Kovo 13 d. mūsų mokyklos 5-9 klasių mokiniai turėjo integruotas istorijos, lietuvių kalbos, dailės pamokas Signatarų namuose. Tai yra istorinis Lietuvos paminklas Pilies gatvėjeVilniuje, kuriame 1918 m. vasario 16 d. dvidešimt Lietuvos Tarybos narių pasirašė Lietuvos Nepriklausomybės Aktą, atstačiusį Lietuvos nepriklausomybę. Signatarų namuose vyksta kasmetiniai vasario 16 d. paminėjimai. Muziejaus ekspozicijoje, kuri  išsidėsčiusi per 16 istorinio pastato salių, turėjome galimybę pasivaikščioti po autentiškas XIX a. pabaigos – XX a. pradžios erdves ir išgirsti pasakojimą apie modernios Lietuvos valstybės gimimą. Antro aukšto ekspozicijoje mokiniai pamatė XX a. pradžios svarbiausių įvykių, kuriuose aktyviai dalyvavo J. Basanavičius ir jo bendražygiai, apžvalgą: spaudos atgavimas, pirmasis lietuviškas laikraštis po spaudos atgavimo, pirmosios lietuviškos spaustuvės, pirmosios lietuviškos dailės parodos, Lietuvių mokslo draugijos veikla. Visa tai sukuria XX a. pradžios atmosferą ir svečius paruošia įžengti į J. Basanavičiaus kabinetą. Memorialiniame kambaryje pamatėme autentiškus signataro darbo kambario baldus. Rašomasis stalas su rašymo reikmenimis, originalus kilimas, krėslas, mylimos pelėdos iškamša ant impozantiškos kolonos, skėtis, lazdos, australietiškos vilnos megztinis ir kitos mielos smulkmenos subtiliai praveria duris į privatų daktaro gyvenimą.

Pamokų metų aiškinomės, kaip Lietuvos nepriklausomybės idėja buvo suprantama prieš daugiau nei 100 metų, skelbiant Lietuvos nepriklausomybę, ir diskutavome, kaip ją šiandien suprantame mes. Taip pat mokiniai sužinojo, kad ant Vasario 16-osios Akto parašus padėję signatarai buvo ne vieninteliai, kūrę laisvą ir nepriklausomą valstybę, šalia jų veikė ir daugybė kitų visuomenės narių. Užsiėmimo metu išsiaiškinome, kokia buvo šių žmonių reikšmė kuriant valstybę, svarstėme, kokį vaidmenį modernioje šalyje atliekame kiekvienas iš mūsų. Tyrinėdami muziejaus ekspoziciją aptarėme, kokius valstybės simbolius perėmėme iš Vasario 16-osios epochos, o kokius kuriame čia ir dabar. Tada apsilankėme Lietuvos valstybingumui svarbioje vietoje – Nepriklausomybės Akto pasirašymo kambaryje.

Integruotų pamokų metu buvo ugdomos mokinių pažinimo, kritinio mąstymo, pilietiškumo, komunikavimo kompetencijos.

Istorijos ir pilietiškumo pagr. vyr. mok. J. Klimašauskaitė,

lietuvių kalbos vyr. mok. M. Kožemiakinienė, A. Grigelienė,

dailės mok. metodininkė E. Masevič,

5b kl. vad. K. Maloglazova