Lietuvos istorijos labirintas.


Istorijos, geografijos, lietuvių kalbos, technologijų, integruotos pamokos netradicinėje aplinkoje.

 

Aštuntų klasių mokiniams istorijos, geografijos, lietuvių kalbos, technologijų integruota pamoka vyko netradicinėje aplinkoje – Pilininko name Vilniuje. Pilininko namas yra naujausias Lietuvos nacionalinio muziejaus ekspozicinis padalinys, pristatantis Lietuvos istoriją, kultūrą ir prie šalies raidos prisidėjusius žmones. Pilininko name pabiro svarbiausi Lietuvos istorijos įvykiai: Mindaugo karūnavimas, Gedimino laiškai, Lietuvos krikštas, Žalgirio mūšis, Liublino unija, Lietuvos valstybės atkūrimas ir Nepriklausomybės atkūrimas. Kiekvieno įvykio pristatymas buvo susijęs su įtraukia žaisminga veikla, leidžiančia mokiniams geriau įsiminti informaciją.

Mūsų pagrindiniai uždaviniai buvo supažindinti mokinius su esminėmis Lietuvos identitetą formavusiomis idėjomis.  Populiarinti lietuvių kalbą, stiprinant lietuvių kalbos mokymąsi, jos vartojimą. Tyrinėti daiktų istoriją, erdves. Tobulinti komandinio darbo įgūdžius. Puoselėti mokinių gražius tarpusavio santykius, ugdyti pilietiškumą, žmogiškosios vertės supratimą ir savęs reikalingumą, t.y. suvokimą apie asmenybės unikalumą.

Integruotos pamokos netradicinėje aplinkoje metu mokiniai mokėsi istorijos žaisdami ir tyrinėdami interaktyvias muziejaus erdves, o veiklų pabaigoje gebėjo sudėlioti Lietuvos istorijos įvykius chronologiškai. Geografiškai aprėpėme nuolat kitusią Lietuvos istorijos erdvę, daugiau dėmesio skyrėme šalies branduoliui. Dirbdami grupėse mokiniai tobulino komandinio darbo įgūdžius.

Refleksijos metų mokiniai prisipažino, kad mokytis istorijos yra svarbu, o tokių pamokų pagalba – dar smagu bei lengva.

Integruotos pamokos metu buvo ugdomos mokinių pažinimo, kultūrinė, pilietiškumo, komunikavimo kompetencijos.

 

Istorijos ir pilietiškumo pagr. vyr. mok. J. Klimašauskaitė,

lietuvių k. vyr. mokytojos M. Kožemiakinienė, A. Grigelienė.